snöfylld paddock, grejjt!

som jag skrev igår så halkade ju Sessan till, jag kan säga att hon inte var halt eller något idag, ingen svullnad eller något så det kanske inte var så illa som jag kände...
Red henne ett lugnt pass i paddocken, mycket arbete i skritt och trav och sedan lite galopparbete. avslutade med en lång skrittstund när jag satt och babblade om livet typ. HAHA, jag pratar alltid med mina hästar...
hon var dock samarbetsvillig och det var inga problem alls, jobbade på bra. form och så!
hon har ju sådana vanligt utebroddar i hagen, alltså inte ridbroddar, detta är för att hon halkar ganska lätt och jag vill inte att det ska hända något nu när vi kommit igång ordentligt. jag har aldrig gillat ha broddar ute eftersom om dom skulle trampa på sig själva. hon ska dock få snösulor på fredag istället.
Men iaf, idag så hade hon lyckats trampa på sig. så ena brodden hade gjort ett litet jack i hoven. inget farligt men jag vill inte heller att hon sedan lyckas träffa något över hoven så jag valde att sätta på henne boots.
ska även köpa nya boots, försöka komma iväg imorgon.
men jag ska som sagt ta bort broddarna när hon fått sulor så hon får lite bättre fäste i backen och inte halkar runt som bambi på hal is ^^

Harry gick även klockrent idag, idag hade vi lite mer galopparbete och han tyckte det var superkul!
Han lyssnade hela tiden och var på. så fort jag bad honom så stannade han direkt! jätte kul att han faktiskt lyssnar riktigt ordentligt! :D
söta lilla 5 åringen ;)

någon tyckte det var tråkigt att jag inte tog in Chrissie så mycket i bloggen trots att hon betyder väldigt mycket för mig. det är så att Chrissie är som sagt gammal, vi har tagit det lugnt väldigt mycket och jag tränar självklart ordentliga dressyrpass på henne men den mesta tiden blir ju åt sessan som ska utbildas.. Chrissie och jag rider mest ut barbacka på lite olika ridvägar, alla gångarter. detta är för att vi båda kan slappna av men ändå ha kul tillsammans.
Tyvärr så har jag bara Chrissie tills sista november... Då åker flyttar jag min andra hem till sanna och sedan vidare till sjuntorp/tfrk/upphärad.
Så ägaren kommer sedan få ta hand om Chrissie, jag kommer sakna henne otroligt verkligen.
den siste så har jag haft henne i 9 månader. min älskade foderhäst, envisa dam!
menmen, jag är glad över den tiden jag fått med henne, vi har haft ruggigt kul tillsammans! ♥
Ska ta någon dag när vi har riktig fotoshoot!
eventuellt måndag :)
här bjuder vi på två bilder på min flicka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0