pulka :D

Idag blev det ordentlig träning både mentalt och fysiskt för Sessan.
Hon är ju tömkörd mycket då hon ska köras in, jag hade precis gjort klart och hon var färdig att sättas framför vagn utan människa i. men sedan kom snön och förstörde.
Satte ju pulka efter henne en gång tidigare då det gick jätte bra. hon är orolig i början och vill helst ha någon som går med henne där fram.
Idag visste jag inte vad jag skulle göra så jag tog en sväng ut på pulkan helt enkelt. ingen var med eller någon. hon steppade och var lite orolig i början men annars ingen fara.
Hon ville inte alls skritta trots att jag höll in henne så hon travade sakta hela vägen. red bara bort mot travbanan och tillbaka. vände där man kan svänga av vid ''lilla'' rundan.
Tog även en galopp, hon tyckte det var skit kul. jag frös... haha, jag satt i mjukisbyxor och jacka. jackan var varm och hade tjocktröjja under men jäklar va kallt om benen kände jag :(
och mina händer var iskalla! men men, eftersom hon vägrade skritta med pulkan bakom så kopplade jag av den i stallet och ledde runt henne en stund :)
Jätte nöjd med henne!
Harry red jag innan jag tog Sessan, vi red lilla rundan i skritt och trav. Han lyssnade galant men ville springa i snön och därför höll jag tillbaka honom så han istället lyssnade på mig.
nöjd även med honom!
släppte ut honom i hagen då det var ett tag tills jag skulle ta in dom.
Red även Chrissie efter Harry, blev en skrittur bort till travbanan. hon har ju inga broddhål i sina skor så är jätte halt för henne. Hovslagaren kommer på fredag, Chrissie ska ha nya skor med broddhål på alla fyra och sessan ska ha nya skor + snösulor!
Detta var dagen, som ni förstår att Sessan var sist så var det endå ganska mörkt när vi gav oss ut, tur att man kan stället utantill! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0