min hest er best!

Sessan gick sjuuuuuuukt bra idag!
Vi tränade dressyr, trots väder,trots mörker med endast paddockbelysningen och hon var aktiv under hela passet!
Hon som alltid blir stressad vid blåst och ruskigt väder bet ihop och jobba på bra idag!
Super nöjd med henne på alla sätt verkligen (:

Jag började faktiskt med Harry när jag kom ut, Han var mindre bra idag D:
I början när vi skrittade så gick han lugnt och fint, ganska mycket tempo i skritten dock.
När vi började trava så kände jag att han var riktigt stark redan då, gjorde lite serpentiner och volter och så för att få han mer avslappnad vilket gick bra. när vi travar på långsidan så får han för sig helt från ingenstans att springa in i grenare vi har längst ner i paddocken, dom är ändå väldigt höga men han bara tog tag i bettet och drar inte där, jag känner verkligen hur det drog i min jacka av alla grenar och allt, men han bara fortsatte i världens fart. tillslut när jag fick kontroll över honom så sa jag till honom ordentligt, då gick han åter igen bra men sedan händer samma sak, han tar tag i bettet och drar in i grenarna. Gud va trött jag blev. tur för honom att jag allt har tålamod! När jag säger till honom igen så börjar han trava, sedan lyssnade han super en stund och när vi sedan gjorde en galoppfattning så började han stegra (?) och jag har aldrig sätt honom hålla på sådär, jag misstänker en mix mellan trotsålder + dålig dag helt enkelt.
Han har ju inte styrkan att lyfta sig själv så högt men en av gångerna så kom han allt upp ganska bra.
Valde istället att skritta av ordentligt och ta in honom så får vi se hur han uppför sig imorgon, kan vara en testsak han gör också, men ifall det skulle vara något så ville jag inte fortsätta men skritta av ordentligt + lite till i ca 20 minuter :)

sedan blev det Sessans tur, hon är bäst!
Trots det där med bäst så fattar hon inte vänster galoppen men hon jobbade sjukt fint i höger idag!
åh va stolt jag blir över henne!
kommer sakna henne medans jag är i Thailand, wellwell, jag vet iaf att hon kommer ha det bra medans jag är borta, hon ska ju bo hos bästaste Sanna själv :)

menmen, nu ska jag sätta kameran på laddning och dra på mig lite minneskort och grejjs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0