hovis och snösulor klart!

Nu har jag kommit hem från stallet, hovslagaren har fixat och hållt på så nu har hon snösulor och hela röset.
Hon lyckas dock dra av bootsen i hagen, eller hon drog av en av fyra. gissa vilken? jo den som var viktigast för att hon inte skulle skava upp.
efter hovslagaren hade fixat och jag ridit så var jag ute i hagen med stor ficklampa och gick i sessans spår men kunde inte hitta den, den var faktiskt svart men hade snöat över den eller något troligtvis. jag hade snö upp till låren, slösad tid </3
Menmen, Sessan gick super, Hon var mjuk och fin och jobbade bra, hon fick med sig bakdelen under hyffsat hela tiden och vi fick till det med vänster galoppen några gånger idag faktiskt.
Hon tog en hel del bocksprång, glädjesprång i snön överallt ;)
men hon gick som sagt super och jag är nöjd!
galopparbetet idag var sjukt härligt och snön bara flög runt oss.
i början så var snön i paddocken upp till hennes bog typ så vi skrittade upp några varv innan vi jobbade, tur att det inte alls var jobbig att skritta igenom. bara tunn vattnig snö typ ^^
jag sitter lycklig i min säng och längtar till skolan imorgon, fan. det är lördag ;)
Ska rida Sessan och Chrissie imorgon, Harry får vila.
På söndag ska jag ut och rida Blaze, ska filma så kommer eventuellt upp här.
Det är några som är väldigt intresserade och så, dom bor dock i stockholm så vill ha en film innan dom kommer hit och provrider.
Det blir nog bra, och jag vet mycket väl att jag är för lång för Blaze, han är till salu och det är jag som rider honom. det får helt enkelt bli en video när jag rider trots att jag är för lång. vi kommer ju inte köra slut på honom heller. och vikten har ingen betydelse i detta fall så det är som sagt bara benen.
menmen, nu väntar plugget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0