hemma från tävlingen!

Nu har vi lämnat häst och transport och är hemma.
Det gick väl inte så värst lyckat idag om jag ska fatta mig kort men det var absolut inte Sessans fel.
 Vi var på tävlingen alldeles för tidigt, hade inte räknat med det och eftersom hon stressar upp sig så i transporten så kan hon inte stå där stilla när bilen inte är i rörelse.
Detta betyder att direkt vi kom dit behövde vi lasta ur henne, det var 3 klasser innan min tur men ändå inte så många starter. kanske 15-20? max.
dock var det både da capo hoppning samt Ao - omhoppning så det tog väldigt lång tid när dom skulle höjja banan och allt. vi gick ju runt och skrittade väääldigt länge och sedan när hon var framriden fick vi skritta en del även då. Väl inne på banan var hon redan trött och kunde inte alls koncentrera sig. Det var väldigt konstiga svängar i denna banan och ja, det blev som det blev, 1:an bjöd hon ganska bra på, sedan en ordentlig u-sväng till 2:an. där fick vi komma i trav. 3:an och 4:an var räcke och oxer - kombination. ponnysarna tog det jätte bra men vi fick väldigt ojämna galoppsprång och kom för nära, hon tänkte stanna men stannade och tog ett jätte hopp, jag kom på halsen eftersom jag räknade med stoppet, helt mitt fel. hängde på sidan men valde att hoppa av. landade på fötterna helt som vanligt och gick bort från banan.Detta var en 90-klass och skulle gentligen hoppat 90 - 1m men startade istället 90 + 90. i Andra 90 - klassen så var det trötthet + trams och ingen kemi mellan oss så hon var på väg att stanna på första med det tog vi, hoppade andra hindret helt okej, trean utan problem. stanna på 4an 3 ggr så blev uteslutna. hoppade 4:an på vägen ut som sista hinder.

Detta var ändå en väldigt dag för oss båda och jag red inte ordentligt som jag borde.
Jag är nöjd med henne, hennes andra tävling i sitt liv och hn kan fortfarande inte v. galopp.
Sista tävlingen för året så hon ska få vara hemma och smälta in allt med inridningen,utbildningen och tävlingarna nu ett tag så kommer vi tillbaka senare till våren!

Nu står jag och gör vofflor att smeten vi hade kvar från igår, jag, bror och hans tjej ska ha mys :)
klockan 4 blir det kalas för min kusins dotter och efter det blir det att fira fars dag hemma hos farmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0