flera hästar/utbildning

För er som inte vet så har jag även en ''foderhäst''.
Jag hade b-ponnyn mellan våren 06 - hösten 09, alltså 3 och ett halft år, och nu när jag inte hade kvar henne tidigt i våras så fick jag ta Chrissie istället, Hon har jag haft på ''foder'' nu i 8 månader lite drygt. 
Chrissie var inte en foderhäst jag behövde betala för, priset blev att jag tog hand om henne så fick jag ha henne.
Hon är en väldigt bestämd dam med egna åsikter men hon älskar att hoppa och hon älskar att busa runt och springa på en åker.
En vackar dam med livsgnistan i ögonen!
Hon är hela 23 år nu men pigg som en tre åring :)
När jag sedan köpte Sessan för att utbilda så blev det bara så att jag ville ha kvar Chrissie också,
men eftersom jag även rider 5 åriga Harry lite då och då så har jag och Bella gjort upp så att hon tar Chrissie 2 bestämda dagar i veckan och annars följer hon med lite hur som helst.
Oftast rider vi tillsammans eftersom jag vill ha lite koll på Chrissie hela tiden, min flicka.
Jag ska se om jag får med mig någon ut någon dag som kan fota mig och chrissie och filma, även fota och filma mig och Sess!
Det roligaste är att jag alltid pratar med Chrissie när jag rider henne vilket gör att jag får söta miner på bilder...
HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0