Dagens ridpass på Harryponken!

Slutade som sagt inte skolan förrens 4 så var i stan typ halv 5.
Väntade på en kompis, Bella, och sedan tog vi bussen till stallet.
Mockade och grejjade och sånt först, var ju redan så mörkt att det inte blir mörkare så spelade ingen roll om vi hade ridit först, men i alla fall så tänkte jag rida Harry först, han var riktigt go idag! skulle stå och mysa med mig. söta hästar verkligen! Men sadlade honom och han fick ha ländtäcke och allt, satte på lite reflexer och tränsade.
Först skrittade vi fram genom att rida brevid vägen utanför stallet, där det iaf fanns ljus!
så vi red en bit där och sedan tillbaka, Harry var riktigt pigg md lyssnade samtidigt väldigt bra!
Red en stund i paddocken med en del travarbete, blev en galopp i varje varv och sedan ordentlig avskrittning.
Han var riktigt pigg och ville inte alls ta det lugnt men efter vi bråkat en stund om vem som bestämmer tempot så var han hur fin som helst och jobbade på bra med bakdelen!
Ritkigt nöjd med honom (:
När jag sedan skulle rida Sessan så var det ganska sent, tänkte att en vilodag skadar inte, tisdagar är trots allt min senaste dag och hon rids ju varje dag annars så det blev vila för hennes del idag, imorgon ska vi kanske arbeta med bommar? vem vet :)
Tar eventuellt med kameran imorgon iaf så får vi väl se om det blir några bilder innan mörkret kommer!
Men nu ska jag dunka lite musik och leka med datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0