Chrissie Gardner

Chrissie Gardner är en varmblodig travare, har dock aldrig startat.
Hon är 23 år men otroligt pigg och kry, jag har haft henne på ''foder'' i drygt 8 månader nu och vi har varit med om mycket.
Hon är var en väldigt tjurig tant innan som högg efter en när man gick utanför hennes box, hon var helt enkelt understimulerad i princip.
Jag började grejja med henne och det första red vi bara ute, långa skritturer och barbacka, helt perfekt. sen började vi jobba lite i paddocken, dressyr, cavaletti och lite små hopp.
hon har blivit vänligare i boxen och är inte alls lika grinig, hon är väldigt kelsjuk nu när hon väl är igång.
En riktigt härlig häst som alla kan rida, kommer det något hastigt bakom kan hon bli rädd men annars skulle hon aldrig göra/ hitta på något.
Bella (Isabella Ljunggren, Ironygirl@bdb ) hjälper mig på tisdagar och onsdagar med henne som sköthäst och ibland hänger hon på lite då och då.
Många frågar varför jag fortfarande har kvar Chrissie nu medans jag utbildar Sess, men det är något speciellt med Chrissie så jag vill helt enkelt inte släppa taget än. Men det blir nog bra!
Vi har dragit ner på hoppningen nu dock, så hon hoppar endast mindre hinder någon gång då och då ganska sällan, detta är för att lederna ska hålla längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0