Hästar lösa

Ja ni alla läsare, haha, Först fastnade Sannas bror med bilen i snön så hon gick ut för att hjälpa honom, jag och Sannas kille Rasmus stannade inne eftersom det var iskallt, när jag sedan tittar ut genom fönstret ser jag en svart häst lös, det var inte Sessan eftersom den var mindre men det första jag tänkte på att det var Babsan i Sessans hage och att dom sprungit igenom stängslet så jag flyger ut genom dörren i bara skor, inte ens jackan var med och såg att Sessan var kvar i hagen och även babsan så sprang bort till Sanna som försökte fånga in hästarna och då var det fölet (på typ snart 2år ) och Pisan ute och sprang. menmen, vi fick in do och satte in dom i boxarna. Sol började bli orolig så in med henne och springa med hö till hästarna ute och ja, det var typ kaos.
Tillslut stod alla och åt lunch och vi gick in och värmde oss, tittade på film och sedan kommer Sannas mamma hem och in i rummet och säger att polisen ringde och det är 5 hästar ute på vägen lösa så vi sprang åter igen ut till stallet men våra hästar var kvar så vi tog in dom i stallet och Sannas mamma ringde runt till grannarna.
Tillslut så fick dom tag i ägarna till hästarna och jag tror att dom fick in alla (?).
Menmen, tur att det inte var min pålle som var ute på joggingtur, då hade jag blivit sur :)
Detta shabraket och huvan var det jag köpte förut...
Tror Sessan kommer passa super i rött :) Hon passar i det mesta ^^
Well, nu ska jag vara social med Sannis ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0